2007-10-08

Resolução de problemas com o SQL Navigator

às vezes tenho tido alguns problemas com o SQL Navigator da Quest software.
Aqui ficam algumas dos problemas e soluções que descobri por mim ou na Web.
Importante: O SQL Navigator não deve estar a correr durante a edição do registry, claro!!!

Se não vos aparecer nenhum menu (depois de crachar aconteceu-me)
Descobri esta solução (não é muito limpa mas funciona):

1. Click on Start
2. Click Run and Type regedit
3. Click on HKEY_CURRENT_USER | Software | Quest Software | SQL Navigator
4. Apagar o folder Main_Form

(Isto tb funciona no caso se desaparecer a barra de "taskbar" normalmente na parte inferior do ecrã.)

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Click on the SQL Navigator shortcut, and the initial window opens and it allows to login. Then, the window is minimized after pressing the 'Restore Down' button in the upper right-hand corner of the SQL Navigator window.

Resolucão:

1. Click on Start
2. Click Run and Type regedit
3. Click on HKEY_CURRENT_USER | Software | Quest Software | SQL Navigator | Main_Form
4. Change the value for Maximum to 1.

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The user's main menu tool bar has disappeared and cannot be enabled using the customize tool bar option.

Resolução:
1. Click on Start
2. Click Run and Type regedit
3. Go to HKEY_CURRENT_USER\Software\Quest Software\SQL Navigator\Main Form\ExpressBars\Bar0
4. Modify the "Value data" for the "Value name" called "Visible" to the value of 1 INSTEAD of 0.
5. To change this value, select the "Value Name" called "Visible", right click this - Modify -"Value Data" change this to 1 - Click ok
6. Exit out of the registry and launch SQL Navigator

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